Samenspel (publicatie 000232 uit de bibliotheek Vereniging de Lijn)

Beeldbank - Bedrijfs- en Verenigingsbladen

 → 
 →  [Database nr. 000232]
 

 

Resize via rechteronderhoek (niet in Internet Explorer) **of** open deze PDF beeldvullend in apart window

 
 

 

Uitgebreid zoeken

Database nr. : 000232
 
Bladnaam : Samenspel
Uitgave jaar : 1973
Inhoudsopgave : "16e jaargang nummer 3
1 t/m 6 - De veelbewogen, bij tijden dramatische levensgang van een vitale, zich steeds weer verjongende honderdjarige
1 - Vertrouwen in de toekomst wettigt feestviering
2 - Aktiviteiten in het kader van het eeuwfeest van de Holland Amerika Lijn
3 - 100 jaar oud en toch nog jong
5 - Maidentrip Rotterdam hoogtepunt van vele reizen met HAL-passagiersschepen
6 - HAL verdient meer dan een felicitatie
7 en 8 - N. van der Vorm intensief betrokken bij bedrijfsreorganisaties en metamorfose van de laatste jaren
7 - Varen met de HAL: iedere keer weer een prettige ervaring
7 - 100 jaar Holland Amerika Lijn
8 - HAL- Hollands ambassadeur
9 en 10 - A.M. Lels: Overschakeling op containers belangrijkste gebeurtenis in geschiedenis HAL-vrachtvaart
9 - BPV wenst HAL geluk
10 -Veranderingen in Westerse wereld vereisen grote flexibiliteit van de Holland Amerika Lijn
10 - Honderd en nog springlevend
11 - Holland America Cruises slaat weg naar verkoop van volledig verzorgde vakantiereizen in
11 - Bingo (op Ryndam) leverde 280 flesjes bier op ...
11 - Leven aan boord was een doorlopend feest
11 - Herinneringen van een passageman
11 - Veel succes!
12 - Specialisatie en schaalvergroting karakteriseren ontwikkeling van hedendaagse lijnvaart
12 - Goed personeelsbeleid is gebaseerd op vertrouwen
12 - Nauwe samenwerking tussen vroegere concurrenten
12 - Contacten droegen karakter van voornaamheid, koopmanschap en vakmanschap
13 - Barričre tussen wal en schip werd dankzij uiteenlopende factoren langzaam gesloopt
13 - Beste plannen falen zonder samenspel
13 - Kertmisviering op Gaasterdyk maakte diepe indruk
13 - Verheugen vooraf - genieten daarna
14 - Een eeuw service
14 en 15 - Zes maanden in Amerika
16 - Verdere groei van de groep Handel in de toekomst is noodzakelijk
16 en 17 - Oud-commodore Barendse voelde zich in tijden van gevaar een met het schip
16 - Ir. B. Wilton: „Onze contacten waren zeer talrijk""
16 - De Lijn bouwde mee aan onze welvaart
18 en 19 - Duizenden hielden het raderwerk 100 jaar draaiende (fotopagina's)
18 en 19 - EXTRA AFDRUK OM ALLE FOTO'S IN Z'N GEHEEL TE LATEN ZIEN !
20 en 21 - „Toen kwamen ineens m'n jutterseigenschappen boven""
21 - Een paar apart
21 - Havenpersclub Kyoto: plezierige informele verhouding bestendigen en versterken
21 - Veel veranderd - HAL bleef
22 - Drie HAL-herinneringen uit vele
22 en 23 - Een half uur roerganger op de Nieuw Amsterdam
23 - Heilwens
23 - HAL was een goeie leerschool
24 - Zonder de HAL zou het leven armer zijn geweest
24 en 25 - Alexis D. Wentholt schreef na intensief speurwerk toch - en met plezier - de geschiedenis van de HAL
25 - Dick Schaap: „Brug naar de Zeven Zeeën - 't mooiste dat ik heb mogen doen""
25 - Bewondering voor visie
25 - Herinneringen van een passageman
26 - Murks Lels Czn. voer 200.000 mijl met HAL-schepen
26 - Een moment om nimmer te vergeten
26 - HAL betekent meestal interessante ritjes
26 - „De grootsche terugkeer""
27 - Mevr. Eleonora de Lara Kates vestigt record van 213 reizen
27 - Journalistiek binnenpretje
27 - „De HAL was teken van groei Rotterdam en steeds grotere voorspoed van de haven""
27 - Contacten met HAL goede leerschool
27 - Henry W. Mayer bijna 50 jaar in HAL-dienst
27 - Hartelijk gelukgewenst HAL
28 - terzijde helemaal
28 - Jan Kloot de zeeman
28 - Hij had De Gaulle aan boord
28 - Keterangan
28 - Zwart-Wit
28 - Een uniek document
28 - Geen Kannibalisme
28 - ""NOTICIA""
29 - Japie Otte: „Nou is de Lijn soms weer m'n boterham""
29 - Chris de Bruin van cafe De Rijndam
29 - „Jammer dat er geen vaste passagiersdienst meer is""
29 - Jan van Noort: „Ook nu nog prettige kontakten""
30 - Langs de wallekant: Nieuwe richtingsborden: gemak voor automobilist
30 - Personalia
30 - Verwacht bedrijfsresultaat beter dan in 1971
30 - Wederom vernieuwing wagenpark
30 - Henk Motz zag zijn inspannigen beloond
31 - Katsedyk - na verkoop - herdoopt in Tjonger
31 - Verkieing OR verschoven naar nader te bepalen datum
31 - A. van Tol benoemd tot president van Holland America Cruises
31 - Uitbreiding van activiteiten vereist nieuw bedrijfspand voor Observator
31 - Loods de Jong: „Ik beschouwde mezelf als een der uwen""
32 - Statendam wordt in 1974 ruim 4 ˝ maand in Middellandse-zeegebied gestationeerd
32 - Windrichtingwijzer nu echt in het (blad) goud
32 - Een kraan van een (jonge) modelbouwer
32 - Ook al valt er eigenlijk niets meer te wensen
32 - Vanderlaan's Bellatrix bracht 280 ton wegende boei naar Nigeria
32 - Herinneringen van een passageman
33 - Puzzel mee
33 - Kruiswoordpuzzel, Kryptogram, Schaakproblemen
33 - Exclusieve HAL-T-Shirts nu bij Itovios te koop
34 - Onze tekenwedstrijd
34 - Fotopuzzel
35 - Americano
35 - Dolle revue-avonden omstreeks 1950
36 - pagina 8
36 - Kleine mededelingen"
 
[jaar] [bladnaam] : 1973 Samenspel
Nummer. : 3
Aantal pagina's : 37
Gevonden OCR-tekst :
  • Het loopt gesmeerd ook dat Oudstuurman Den Outer over schipbreuk van de Beukelsdyk weer te danken vaartschool aan het kerstvakantie weken moeten roeien. het loodswezen Dan deed den ex-stuurman Engelandvaarder, eerste Outer. in de poolnacht van 23 januari 19253. naar de De Nederlanden en dan zie je weer reddingssloepen en die waren de verf was nog zo'n beetje intact.
  • Toen iedereen in de reddingsboot zat riep hij met z'n hoog overslaand piep- „Toen kwamen ineens jutterseigenschappen boven” „De Beukelsdyk had aluminium zachtjesaan verpulverd.
  • Nou had ik een jongetje aan boord van het opleidingsschip In de nacht van de ramp was hij derde stuurman aan boord van de Beukelsdyk en had hij het grootste aandeel in de redding van 28 opvarenden.
  • Ik heb toen 960 sandwiches Beukelsdyk, tenminste dat zag je in de verte liggen.
  • De meesten zaonze Beukelsdyk we bijna toch en kregen we allemaal een ijskoude douche... dat toevallig naar Zn kop. eerste officier Lindauer en tweede officier Otto, de derde was ikzelf.
  • Dat het gelukt is, heb ik De Beukelsdyk die speciaal was gebouwd voor het vervoer van erts. laatste stoom anker naar Ă©Ă©nmaal racen, want die had bij het loadswezen gewerkt, Gijs van Dalen die in Terneuzen had gewoond ook, maar de matrozen van de HAL die ik aan boord had nauwelijks.
 
 

Vorige object   Volgende object

Wilt u reageren op bovenstaand publicatie?
Wij vernemen dat zeer graag van u via het  

Uitgebreid zoeken
 
Record aangepast: 28 juli 2021